SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Share

    Unloveable
    Sarjan
    Sarjan

    Male
    Number of posts : 104
    Age : 107
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-26

    Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by Unloveable on Fri Jan 30, 2009 7:23 pm

    Cintaku..
    Mengapa kau tinggalkan aku..
    Tatkala ku memerlukan dakapan hangatmu..
    Ku perlu kau sentiasa disisiku..
    Menemani aku..

    Masih teringat di waktu dulu..
    Episod cinta kita bersama..
    Kau dan aku bermadu asmara..
    Kejinjang pelamin begitu hendaknya..

    Kasih sayangmu tiada ganti..
    Walaupun telah berjanji mengukir kehidupan bersama..
    Apa kan daya..
    Jodoh tidak di pihak kita..


    Ku sangka diriku tabah untuk berdikari..
    Tanpa hadirmu di sisi..
    Namun ku sedar..
    Rupanya diriku rapuh untuk berdiri..

    Kini ku belajar kuatkan hati..
    Kuatkan semangat tetapkan tekad..
    Kerna kau dan aku telah berjanji..
    Tuk mengharung sisa hidup ini..
    Walau terpaksa seorang diri..

    Ku telah temui cinta sejati..
    Cintaku ini cinta teragung..
    Cintaku ini cinta terulung..
    Kerna ku tahu, Dia sentiasa menemani..

    Hidup ini mesti diteruskan..
    Walaupun ku sedar kau bukan milikku..
    Aku harus berpijak di bumi nyata..
    Dekatkan diri pada yang Esa..
    Kerna ku tahu cintaku dan cintaNya..
    Kan kekal sampai ke syurga..

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by lutau on Sat Jan 31, 2009 8:38 am


    cinta di dunia hanya perhiasan..
    cinta pd Yang Maha Pencipta jua-lah yg abadi selamanya...
    namun, hidup hanya sementara..
    setiap insan juga perlukan insan lain..
    memenuhi hasrat sang cinta untuk dicintai..
    kasih untuk mengasihi dan dikasihi..
    saling melengkapi antara satu sm lain..
    dlm menemui makna cinta sejati...
    agar bersama berjuang menyempurnakan cinta..
    dengan b'landaskan keimanan dan ketaqwaan...
    terhadap Tuhan Yang Maha Esa....

    :malas: hurrmmmm...


    _________________

    hmika98
    Kopral
    Kopral

    Male
    Number of posts : 31
    Age : 30
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-17

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by hmika98 on Sat Jan 31, 2009 4:20 pm

    aduh tertekan nya..
    aku br pts cinta ni..
    biar aku share cikit..
    buat renungan kita semua..

    kami da lm couple..
    tp hubungan kami ndak berapa baik sgt..
    sll jak kami gaduh..
    setiap kali itu jgk aku mengalah..
    well u know lelaki kn yg tdk ego la katakn..
    thats me..

    bila jak mengalah..
    n try pujuk dia..
    trs la naik kepalanya..
    n then minta pts..
    mcm 2 la blk2..

    well i think setiap kali kami gaduh 2..
    its no me yg mula kn
    mesti ada jak ba yg ada ndak kena ni..
    dia ckp aku mcm2..
    smpai2 btl2 tertekan..
    n then aku pn hilang fokus ngan study..
    sume2 la..

    skrg ni aku btl2 tertekan..
    ndak tau mo wat apa lg..
    should i trs kn?
    or pts d cini jak?

    kwn2 bg pendpt cikit ngan problem ku ni..


    Sad

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by (`r.Lѕ) on Sat Jan 31, 2009 4:48 pm

    Sad hmika98 ermmm ko jgn pikir hal tu..pikir jak study ko..cinta leh cri di mana2.tpi pelajaran yg lebih penting..mgkin dia suda ada yg lain.tu cuma alasan dia cri hal.n cri gadu... idea!
    ko sbr jak la k..cool ya prenz...

    4 u >
    leks jak ya..peace2

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by (o.egem.o) on Sat Jan 31, 2009 4:56 pm

    wuiks hmika98 btl2 kaitu?
    dont wory la..
    tp ko btl2 ka pasti..
    gf ko 2 ko ska or ko syg ni? ehehe..

    chaiyo2.. :duh:

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Sun Feb 08, 2009 11:34 pm

    :malas:...ke manakah 'IA' berada????


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by warna_hot on Mon Feb 09, 2009 12:40 am

    klu dia minta putus kc putus jak la... ko pun mesti ada maruah mah.. jan terlalu obses sgt dgn 1 org pempuan jak..
    manatau ada lain pempuan yang lagi 1000x lebih baik utk ko...hehehe...
    bunga bukan 1 kuntum ada banyak beribu2 lemon kuntum lagi..jenis pun mcm2 jenis ada bunga raya..ada bunga kemboja..ada bunga mawar..ada bunga chengkih..hehehe..
    ''lu pikir la sndiri''

    :hai: pic NO WAR!!

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by saf zkuga on Mon Feb 09, 2009 1:54 am

    mcm pernah jak ku dengar kisah si himka ni?? scratch

    tp di mana ya........... :thinking: hehe

    pengsem sila bg komen...... :korek:

    rex
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 172
    Age : 27
    Location : tawau,sabah
    Popular :
    21 / 10021 / 100

    Registration date : 2009-03-04

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by rex on Sat Mar 07, 2009 4:37 am

    adoi jiwang heee....nda biasa sia ehh dengan ayat sinta... Smile

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by (`._k: .) on Tue Jun 30, 2009 9:56 pm

    mmg sukar utk menerima keadaan putus cinta klu sesuatu perhubungan yg d harap kan itu tdk lah sampai ke mana seperti yg kita harap2 kan .....


    teda kata2 penawar utk menjadi pengubat hati yg luka hanya masa dan kesabaran saja ubat yg sgt berkesan.....

    bila kita membenci bekas gf or bf itu kan menyukar kan kita utk melupakan dia....belajar terima seadanya tenang kan fikiran...klu ingin menangis....menangis lah sepuas hati jgn simpan ...lepas kan segala2nya....lebih baik bila perasaan kita sgt tertekan buka lah buku sembahyang atau buku yasin...utk menghindar kan kita berfikiran yg tdk baik....


    makin marah makin susah hati.....ada yg suka join dgn kwn2....enjoy sakan bukan lah ubat yg berkesan...dekat kan diri dgn famili.....cinta ada d mana2 mungkin tuhan hanya menguji sejauh mana ketahanan menthal kita....perasaan itu anugerah tuhan.....kita semua ciptaanya.....adakalanya manusia apabila d lamun cinta buka mata saja terus ingat c dia tapi kita lupa tanpa yg maha esa kita tdk akan jumpa c dia....takdir pertemuan perpisahan sudah tersurat d dalam buku takdir kita.....mc jauh perjalanan kita....

    besanya selepas putus cinta kita akan lebih memiliki perasaan yg sgt haluss dan romantik...bukan kah itu satu lagi rahmat....kita peka pearsaan kita dan ianya kan lebih indah....

    jadi bila putus cinta jgn lah terlalu sakit hati....cuba lah bertenang....dan ingat lah masa pengubat....semakin masa berlalu semakin hilanglah dia....biar kan dia berlalu bersama masa dan dan angin....keluar kan perlahan2 jgn sakit kan hati kita....bygkan bila daging dan isi kita d robek secara kasar tentu ia sgt menaykit kan....begitu juga perasaan...malahan ianya terasa lebih sakit lagi....


    hanya tuhan dan keluarga menyayangimu hingga ke kahir hayat
    :???: :miss:

    Sponsored content

    Re: Destinasi Cintaku (30/1/09)

    Post by Sponsored content Today at 12:08 pm


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 12:08 pm