SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Tips mengesan kekasih curang

    Share

    lily_lady2326
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 2717
    Age : 26
    Location : di saaaaaaNa~
    Popular :
    7 / 1007 / 100

    Registration date : 2008-07-20

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by lily_lady2326 on Tue Feb 03, 2009 2:20 pm

    Very Happy kalu llki cetia.. heheee. lgsung tada simpom2 ini...

    shea
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 680
    Age : 29
    Popular :
    10 / 10010 / 100

    Registration date : 2008-08-25

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by shea on Tue Feb 03, 2009 2:45 pm

    huhuhhuu nasib 1 pun tidak ada :malas:


    _________________
    AlL tHe ImPoSsIbLe I wAnNa Do


    lily_lady2326
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 2717
    Age : 26
    Location : di saaaaaaNa~
    Popular :
    7 / 1007 / 100

    Registration date : 2008-07-20

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by lily_lady2326 on Tue Feb 03, 2009 2:51 pm

    :best: dia cetiaa~

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 1:20 am

    Sad lau curang belakang kita....bahaya nya 2 kn...kita diam2...rupa2nya... :malas:


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by SyaLizz on Wed Feb 11, 2009 2:08 am

    lutau wrote:
    Tery_Lizzie_Lizz wrote:Shocked bnyknya...tpksa mo baca satu2 tuh lutau dalink..
    :malas: curaNg..?

    its oke liz dalink... idea! take ur time....haha.. teaser
    Like a Star @ heaven sudah abis baca lutau dalink..huh dasyat ni..hmmm setakat ni nda la pnh aku mgalami cmni.. :thinking:

    lily_lady2326
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 2717
    Age : 26
    Location : di saaaaaaNa~
    Popular :
    7 / 1007 / 100

    Registration date : 2008-07-20

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by lily_lady2326 on Wed Feb 11, 2009 8:06 am

    Sad sy pernah kena sekali.. nasip masih boleh menjernih kan kekeruhan ini dan msh ttp berdendam ngan pihak ke-3... tampar!!

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by SyaLizz on Wed Feb 11, 2009 8:10 am

    Like a Star @ heaven yakah sis Lily...huh!naseb bek buli settle kan... Crying or Very sad klu nda...

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 11:02 am

    Sad..sa lg la teruk..di tipu hidup2.........tp,..Smile..da berlalu..so.....dr kita ingat yg dulu...lebi baik kita pandang ke depan...mn tau ada yg 'MEMANDANG' kita..sepa tahu kn..Smile...:hide:


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    l_i_g_o_n_g
    Forum Police
    Forum Police

    Male
    Number of posts : 637
    Age : 37
    Location : ldu
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-12-31

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by l_i_g_o_n_g on Wed Feb 11, 2009 11:50 am

    macam abg tau ..sapa yg tipu hidup2..tu..hehe

    :pisang:

    anak jin kot

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 11:53 am

    abg..:hide:.....pura2 seja tahu yaaa...tp, da berlalu...marila kita pandang ke depan.....terima la apa yg ada di depan..n lupakan yg da berlalu...kita pasti hidup gembira...Very Happy..Very Happy..( kalau lah..:malas:...)


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    teNgku-r5k
    Sarjan
    Sarjan

    Male
    Number of posts : 108
    Age : 30
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-20

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by teNgku-r5k on Wed Feb 11, 2009 11:57 am

    yeokok_rosse@nanacey wrote:abg..:hide:.....pura2 seja tahu yaaa...tp, da berlalu...marila kita pandang ke depan.....terima la apa yg ada di depan..n lupakan yg da berlalu...kita pasti hidup gembira...Very Happy..Very Happy..( kalau lah..:malas:...)

    hehhee...sabar ah sis rosse...erm...

    apa lgi tips mengesan kekasih curang ni....

    show2 me bha..hehehe

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 12:02 pm

    Smile..ya dik dar...sis da lupakan...kerana sis gembira bersama kawan2 d sini....Muah!!..tuk semua user....:hide:...jan salah sangka ya kawan2...gelak!


    Last edited by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 12:03 pm; edited 1 time in total


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by (`r.Lѕ) on Wed Feb 11, 2009 12:02 pm

    lutau wrote:Lagi satu artikel panjanggggg yg kompem korang lenguh molot nak baca... gelak! wakakakaka....just for sharing, oke! idea!

    Kita selalu mengandaikan kekasih yang kita cintai tidak akan berlaku curang. Namun, tahukah anda sudah lumrah alam manusia menyukai dan lebih tertarik kepada sesuatu yang lebih baik dari yang sedia ada? Orang yang paling rapat dengan diri kita pun tidak boleh dipercayai kesetiaannya 100%. Kita mungkin mencintainya sepenuh hati, tetapi adakah si dia juga begitu atau hanya berpura-pura? Oleh itu, adalah disyorkan untuk mengetahui petanda awal mengesan kecurangan pasangan. Pasangan anda berkemungkinan curang apabila situasi ini pernah, sering atau mungkin sedang berlaku:

    1-Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama anda.

    Selalunya anda dan si dia menghabiskan waktu yang lama bersama.Tetapi sejak kebelakangan ini, si dia asyik resah apabila bersama anda dan sesekali menjeling jam tangan seolah-olah ada hal lain yang lebih penting. Si dia juga sering mengejar masa sehingga anda sanggup ditinggalkan berseorangan kerana kononnya ada masalah sikit. Jika situasi ini sering berlaku, anda patut berhati-hati kemungkinan si dia berjumpa dengan kekasih lain dan anda hanya dijadikan spare part!

    2-Tiba-tiba saja mengadu sakit ketika berdating dengan anda.

    Sedang asyik berdating dan anda sedang berseronok, tiba-tiba saja si dia mengadu sakit dan ingin pulang awal ke rumah. Ada-ada saja sakitnya..sakit perut, pening, lenguh kaki atau rasa nak demam! Sedangkan sebelum ini anda melihat dia sihat dan tidak menunjukkan tanda-tanda langsung untuk jatuh sakit! Malah, sebelum ni kalau dah rindu, sakit2 pun sanggup nak jumpa! Apabila anda menawarkan diri untuk menghantarnya ke klinik atau pulang ke rumah, dia menolak bersungguh-sungguh dan ingin pulang sendirian. Kemungkinan dia tidak sakit tetapi mencari alasan untuk melarikan diri dari anda dan bersama kekasih lain.

    3-Kerap menolak pelawaan anda untuk keluar bersama.

    Jika dulu, si dia ceria apabila anda mengajaknya keluar samada menonton wayang, makan2 atau sekadar bersiar-siar, tetapi kini dia sering menolak dengan seribu alasan. Jika si dia keluar pun setelah puas dipujuk & dirayu oleh anda dalam keadaan terpaksa. Situasi ini mungkin disebabkan si dia sudah bosan dengan anda dan ingin meninggalkan anda.

    4-Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan anda.

    Si dia berubah sikap dari seorang penyayang menjadi pemarah. Kesilapan anda yang paling kecil pun seolah-olah besar baginya dan anda sering dimarahi walaupun di depan orang ramai. Walaupun anda cuba sedaya-upaya mengelak melakukan kesilapan, si dia tetap cuba mencari kesilapan anda.Paling teruk sekali, jika si dia sudah tidak segan-silu menengking anda atau memaki hamun anda disebabkan perkara2 yang kecil ataupun kesilapan yang tidak disengajakan. Jika situasi ini berlaku, lebih baik anda meninggalkannya kerana sudah jelas dia sudah tidak lagi menghargai anda sebagai kekasihnya.Mungkin si dia sedang mencari jalan untuk mewujudkan kebencian anda terhadapnya dan berharap anda akan meninggalkannya. Tak guna merayu lagi kerana layanan buruknya hanya menyebabkan anda menderita

    5-Tidak membenarkan anda memegang atau membelek telefon bimbitnya.

    Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek telefon bimbit pasangannya. Jika si dia jujur dan ikhlas dengan anda, sudah pasti dia membenarkan anda melihat kandungan memori telefon bimbitnya samada SMS, nama pemanggil, simpanan nombor telefon dsb. Dia tidak akan berasa takut atau bimbang kerana kejujurannya pada anda. Namun, sekiranya dia berkeras tidak mahu anda membelek telefon bimbitnya, anda patut mencurigainya kerana kemungkinan dia menyimpan nombor telefon atau SMS teman wanita lain. Dia tidak mahu anda melihat kandungan telefon bimbitnya kerana takut rahsia kecurangannya terbongkar.

    6-Tidak lagi rajin menelefon anda

    Di awal percintaan, si dia asyik menelefon anda sehingga berkali-kali dalam satu hari. Si dia sentiasa mengambil berat dan menelefon anda walau untuk bertanya sudah makan atau belum. Jika satu hari tidak mendengar suara anda,pasti si dia resah.Tetapi sekarang dia tidak lagi rajin menelefon anda dan ada kalanya tidak menelefon anda langsung.Anda pula yang terpaksa menelefonnya dan kelihatan terdesak! Apabila ditanya ada saja alasannya dan paling popular ialah sibuk. Situasi ini menunjukkan dia tidak lagi berminat dengan anda dan mungkin hanya akan kembali menelefon anda apabila ada kepentingan lain.

    7-Berubah sikap dengan ketara

    Jika dulu dia romantik bersama anda, sekarang dia hambar. Jika dulu dia ceria, sekarang dia membosankan. Jika dulu dia sering menghantar kad dan bunga, sekarang dia tidak lagi berbuat begitu. Jika dulu sering berkongsi cerita dan masalah serta bergurau senda, sekarang dia lebih banyak membisu. Malah dia tidak lagi mempamerkan kasih sayangnya pada anda dan hanya melayan anda seolah-olah teman biasa.Dia tidak lagi mengambil berat mengenai anda dan sering termenung jauh. Perubahan sikapnya yang ketara adalah petanda kemungkinan dia sudah ada teman baru dan tidak lagi berminat dengan anda. Anda patut menyuruhnya berterus-terang supaya diri anda tidak akan dipermain-mainkan!

    8-Asyik lewat ketika temujanji

    Anda sudah berjanji untuk berjumpanya di suatu tempat tetapi setelah berjam-jam menunggu, barulah nampak bayangannya. Anda merajuk tetapi si dia sudah bersiap sedia dengan pelbagai alasan seperti traffic jam, masalah di tempat kerja atau paling mudah terlupa!Jika sekali dua terlewat mungkin boleh dimaafkan tetapi jika dah selalu terlewat, pasti anda meradang! Anda juga mungkin boleh bertoleransi jika si dia terlewat seminit dua atau setengah jam, tapi jika asyik berjam-jam menunggu atau tak muncul langsung, pasti ada sebab yang lebih logik dari traffic jam! Anda perlu menyiasat kerana kemungkinan si dia telah membuat lebih dari satu temujanji dalam satu hari. Dan temujanji itu tak mustahil dengan wanita lain!

    9-Menerima panggilan telefon secara rahsia

    Sedang makan2 bersama kekasih anda, dia menerima panggilan telefon atau SMS. Jika biasanya dia tidak kisah berbual di telefon atau membuka SMS di hadapan anda, kini dia menyorok-nyorok ketika menjawab panggilan. Jika sedang duduk, dia akan bangun dan melarikan diri ke tandas atau ke tempat tersorok dan berbual-bual di telefon dengan nada perlahan atau berbisik. Jika menerima SMS, dia akan membacanya dan memadamkan secepat yang mungkin kerana bimbang dibaca oleh anda. Bunyi telefon membuatnya gelisah ketika bersama anda. Kelakuan sebegini menunjukkan dia sedang menyembunyikan sesuatu dari anda dan tidak hairan jika dia berlaku curang terhadap anda!

    10-Mematikan telefon bimbit ketika bersama anda

    Anda pasti hairan sekiranya si dia asyik mematikan telefon bimbitnya ketika bersama anda sedangkan dahulu dia tidak begitu. Apabila anda bertanya, dia akan menjawab kononnya tidak mahu mengganggu masanya bersama anda. Alasan sebegini mungkin diterima sekiranya anda bersamanya ketika di panggung wayang atau menikmati hari istimewa seperti Valentine, tetapi jika setiap kali keluar dia mematikan telefon bimbit, sudah tentu dia takut ada orang tertentu membuat panggilan ketika bersama anda!Ini mungkin salah satu petanda si dia berlaku curang atau menyimpan banyak pasangan!

    11-Telefon bimbitnya asyik engaged,tidak berjawab atau terus mati

    Ketika anda cuba menghubunginya,handsetnya sering mati..Jika tidak mati,taliannya asyik busy,tidak b'jawab atau engaged hingga kadangkala berjam-jam. Anda pasti jemu jika setiap kali cuba menelefonnya, telefon bimbitnya seolah tidak berfungsi. Jika anda dail telefon rumahnya, pasti jawapannya dia sudah keluar atau tidak diangkat langsung.Tak guna ada telefon bimbit jika tidak boleh dihubungi. Oleh itu, anda perlu melakukan sesuatu supaya situasi sebegini tidak berlaku kerana ia adalah salah satu petanda si dia berkelakuan curang.Si dia mungkin sengaja mematikan telefon bimbitnya ketika bersama kekasih lain!

    12-Kerap memberi alasan sibuk dan penat

    Anda mungkin sudah merancang sesuatu bersamanya di hujung minggu tetapi si dia memberikan alasan sibuk dan tidak dapat bersama anda. Si dia juga sanggup membatalkan temujanji atas alasan terlalu penat.Anda sering dibiarkan terkial-kial tanpa aktiviti menarik di hujung minggu.Anda cuba memahami tetapi jika si dia asyik sibuk dan penat, tentu hilang kesabarannya.Sekiranya kerjaya si dia sememangnya menuntut pengorbanan waktu,mungkin anda dapat memahami.Tetapi jika anda tahu bahawa si dia sebenarnya mempunyai banyak waktu sudah pasti anda berhak berasa curiga.Anda perlu menyiasat samada si dia benar-benar sibuk. Mungkin si dia hanya berpura-pura sibuk kerana ada urusan lain yang penting dari anda! Lebih baik anda mengangkat kaki daripada terus dibohongi kerana kecurangannya!

    13-Sering tersasul menyebut nama wanita lain

    Pelik apabila sedang anda berbual-bual dengannya di telefon, dia memanggil anda dengan nama wanita lain. Apabila tersedar, dia cepat2 mengubah topik perbualan. Jika sedang berdating, dia tersasul memanggil anda dengan nama yang lain.Jika anda bertanya, dia akan mendakwa tersilap sebut kerana nama itu adalah nama adiknya, emak saudaranya, pembantunya dan apa saja yang dapat menyelamatkan keadaannya. Apabila anda mendail telefon bimbitnya dari telefon awam, dia teragak-agak seolah-olah tidak pasti siapa yang memanggilnya. Begitu juga sekiranya anda menelefon rumahnya (nombor telefon anda tidak tertera), dia seboleh-bolehnya cuba bertanya anda di mana, buat apa dan apa saja klu seperti cuba memastikan siapa pemanggil kerana takut tersilap sebut.Sekiranya anda berhadapan dengan situasi ini, berhati-hatilah kerana kemungkinan besar si dia mempunyai banyak teman wanita dan seorang playboy! Ini adalah kerana dia sering terkeliru sehingga tidak dapat membezakan suara anda dengan suara teman-teman wanitanya yg lain.

    14-Sepi tanpa berita bila berjauhan

    Si dia mungkin terpaksa berjauhan dengan anda kerana sambung belajar, berkursus, menghadiri seminar atau outstation yang lama di tempat yang lain.Anda mempercayai kesetiaannya tetapi adakalanya berjauhan menyebabkan kekasih berlaku curang. Ini adalah kerana anda tidak dapat melihat gerak-gerinya atau juga si dia bosan tidak berteman. Jika pada awalnya si dia rajin menulis surat, menghantar email atau SMS dan sekurang-kurangnya menelefon anda sekali sehari, kini dia lebih banyak sepi tanpa berita.Si dia menyepikan diri dari anda dan tidak lagi menghubungi anda. Jika anda berjaya menghubunginya,sikapnya hambar dan tidak lagi seperti dahulu.Petanda ini jelas menunjukkan ada sesuatu berlaku ketika anda berjauhan dengannya.Kemungkinan si dia sudah mendapat pengganti anda ketika berada di tempat baru.

    15-Ada kesan gincu atau bau minyak wangi pada pakaiannya

    Anda tentu bengang apabila mendapati ada kesan gincu pada bajunya atau bau pewangi wanita lain pada tubuhnya.Mungkin si dia tidak sedar kesan-kesan ini tetapi relakah anda hanya berdiam diri apabila berhadapan dnegan situasi ini? Si dia mungkin berbohong dengan pelbagai alasan untuk menyelamatkan diri tetapi anda disyorkan supaya menyiasat tingkahlakunya agar tidak diperdayakan.

    16-Marah apabila anda bertanya aktivitinya

    Sebagai seorang kekasih, sudah pasti anda ingin mengetahui aktiviti teman anda sedikit sebanyak. Contohnya sekiranya dia ada mesyuarat, kerja lebih masa atau ingin bermain tenis dengan rakan-rakannya di sebelah petang. Pertanyaan ini bukanlah bererti anda seorang penyibuk dan ingin tahu segala urusannya atau mahu mengongkong pergerakan pasangan,tetapi sekadar mengambil tahu dan mengambil berat.Jika kekasih anda seorang jujur, pertanyaan mudah ini akan dijawab tanpa rahsia.Tetapi sekiranya pertanyaan ini menimbulkan kemarahannya tanpa sebab, anda pula mempunyai sebab untuk meragui keikhlasannya terhadap anda. Mungkin dia membenci soalan ini kerana tidak mahu anda mengetahui aktivitinya bersama kekasih lain!

    sunny

    :malas:

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 12:13 pm

    Smile..ada baca abis kai 2 dik dear...Muah!!


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    l_i_g_o_n_g
    Forum Police
    Forum Police

    Male
    Number of posts : 637
    Age : 37
    Location : ldu
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-12-31

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by l_i_g_o_n_g on Wed Feb 11, 2009 12:21 pm

    kalau lah??????

    idea!
    :pisang:

    -(`imp.drlg)-
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 2287
    Age : 34
    Location : alam maya
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-06

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by -(`imp.drlg)- on Wed Feb 11, 2009 1:02 pm

    sunny panjang tul eh. dtg ampus sa trs ni Mad

    luna.rosa
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 700
    Age : 34
    Location : kk
    Popular :
    313 / 100313 / 100

    Registration date : 2008-12-26

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by luna.rosa on Wed Feb 11, 2009 1:06 pm

    Very Happy lutau... sa sukung ne tupik...... smpai skg maseh lg fobi bersenta Sad Crying or Very sad idea! peace

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by (`r.Lѕ) on Wed Feb 11, 2009 2:30 pm

    yeokok_rosse@nanacey wrote:Smile..ada baca abis kai 2 dik dear...Muah!!

    ada baca jgk sist...tpi nda abis....kuar semput sa.. Sad pnjang ba.

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by SyaLizz on Wed Feb 11, 2009 2:45 pm

    Like a Star @ heaven susah bha juga kita maw kesan klu kekaseh kita btul2 curang..
    Like a Star @ heaven tpi bt apalah mo kc men2 hati urg kan...hmmm tuh la ragam urg bcinta..
    Like a Star @ heaven harap2 pd semua kwn2 d'kalangan kita tidak la yg bt cmtu..hmm bknnya baik pun..klu satu hari d'kesan then k'balikan pd diri sendiri naa...sapa yg rugi kan..
    Like a Star @ heaven tpi klu aku la..misalnya bf aku curang..trus aku yg kc tinggal dia..bt apa lgi maw kapel2 nnti bgi peluang tidak mustahil dia akan bt benda yg sama..(bkn mnta2 lar)
    Like a Star @ heaven dlm hp yg sllu kantoi..huahuauha... :-@


    Last edited by Tery_Lizzie_Lizz on Sat Mar 14, 2009 5:20 pm; edited 1 time in total

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 11, 2009 3:02 pm

    gelak! kanapatan kai 2 pedun.... :miss:


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by SyaLizz on Sat Mar 14, 2009 5:29 pm

    Like a Star @ heaven Kalau bf/suami anda jarang mengungkpkan kata I Love U..ataupun susah mo dgr dia ckp cmtu.
    Like a Star @ heaven Then tiba2 dia mengungkapkan perkataan hikmah tuh..
    Like a Star @ heaven Berhati2 la..sbb besar kemungkinan ada sesuatu yg tidak kena di belakang anda.
    Like a Star @ heaven Yalah, kita sendiri tau..bf/suami kita susah btul mo ckp perkataan tuh..Trus tiba2..msti ada sumting..
    Like a Star @ heaven But,klu dia mmg ikhlas n mmg ungkapan tuh tuk diri kita,bagus la.
    Like a Star @ heaven For me and my prtner..Everyday must say I Love U WAJIB!
    Like a Star @ heaven Samada f2f , semes,kolling or apa2 situasi la.
    Like a Star @ heaven Amalkan selalu msti tmbh tuh ikatan kasih sayang kenen. Smile

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Sun Mar 15, 2009 9:48 pm

    Embarassed pedun...akan ku amalkan supaya aku boleh 'penjara' kn si dia... awas!!


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by SyaLizz on Sun Mar 15, 2009 9:58 pm

    Like a Star @ heaven Dipenjarakan ka pedun?Jgn alang2.Penjarakan seumur hidup! gelak!

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by (o.egem.o) on Sun Apr 12, 2009 4:02 pm

    kwn2 ndak pyh ba mo kesan2 lagi..
    klu km rasa sdh psgn km curan..
    ba pa lg..
    km pn curang jgk la..
    jd seri satu sama.. :best: :wee:

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by Cire86 on Sun Apr 12, 2009 4:40 pm

    :thinking:
    tringat topik penjahat n penjara gelak!
    penjarakan lama2 gelak!

    adehh...klu dia mc setia...sia setia jg
    klu dia x maw da...x pyhla maw paksa2 lg
    tp make an effort utk pujuk..x salah 2...
    2 pn klu dia mc setia la Very Happy


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    Sponsored content

    Re: Tips mengesan kekasih curang

    Post by Sponsored content Today at 6:31 pm


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 6:31 pm