SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Mengapa Ibu Menangis?

    Share

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Mengapa Ibu Menangis?

    Post by lutau on Sun Feb 22, 2009 5:13 am

    Suatu ketika, ada seorang anak lelaki yang bertanya kepada ibunya. "Ibu,mengapa ibu
    menangis?".
    Ibunya menjawab, "Sebab aku wanita." Saya tidak mengerti," kata si anak lagi.
    Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kamu memang tidak akan mengerti......"
    Kemudian, anak itu bertanya kepada ayahnya. "Ayah,mengapa ibu menangis ?" Sang ayah menjawab, "Semua wanita memang menangis tanpa ada alasan."Hanya itu jawapan yang dapat diberikan oleh ayahnya. Lama kemudian, si anak itu menjadi remaja dan tetap bertanya-tanya, mengapa wanita menangis. Pada suatu malam, ia bermimpi dan mendapat petunjuk daripada Allah mengapa wanita mudah sekali menangis. Saat Allah menciptakan wanita, Dia membuat menjadi sangat penting. Allah ciptakan bahunya,agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya. Walaupun, bahu itu cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tidur.

    Allah berikan wanita kekuatan untuk melahirkan zuriat dari rahimnya.Dan sering kali pula menerima cerca daripada anaknya sendiri......Allah berikan ketabahan yang membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah di saat semua orang berputus asa.

    Wanita, Allah berikan kesabaran, untuk merawat keluarganya walau letih,sakit, lelah dan tanpa
    berkeluh-kesah. Allah berikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua
    anaknya, dalam situasi apa pun. Biarpun anak-anaknya kerap melukai perasaan dan hatinya.

    Perasaan ini memberikan kehangatan kepada anak-anaknya yang ingin tidur. Sentuhan lembutnya memberi keselesaan dan ketenangan. Dia berikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya, melalui masa kegentiran dan menjadi pelindung baginya.

    Bukankah tulang rusuk suami yang melindungi setiap hati dan jantung wanita?

    Allah kurniakan kepadanya kebijaksanaan untuk membolehkan wanita menilai tentang peranan
    kepada suaminya. Seringkali pula kebijaksanaan itu menguji kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap saling melengkapi dan menyayangi.

    Dan akhirnya, Allah berikannya airmata agar dapat mencurahkan perasaannya...

    Inilah yang khusus Allah berikan kepada wanita, agar dapat digunakan di mana ia inginkan.

    Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya, airmata!

    " Inilah airmata kehidupan."
    Sad


    _________________

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Sun Feb 22, 2009 5:19 am

    tiba2 sy rindu mama sy... Sad

    mu|an__
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 690
    Age : 30
    Popular :
    335 / 100335 / 100

    Registration date : 2009-01-17

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by mu|an__ on Sun Feb 22, 2009 5:44 am

    begitu mulia nya hati ibu.... walawpun sy hnya mrsa nya ksih syg ibu tym bayi ja... hnya tuhan ja yg tahu.... Sad

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by lutau on Sun Feb 22, 2009 7:09 am

    ermmm...sentiasala mendoakan kedamaian & kebahagian mereka "d sana"...wlupun hakikatnya Tuhan lebih menyayangi mereka..dan sesungguhnya doa anak yg soleh/solehah adalah lebih mudah smpai & afdal buat mereka..

    justeru, beruntungla bg yg msh mempunyai urg tua... dan selagi mereka msh ada, peliharalah mereka sebaiknya, jgnla sakiti hati mereka, kasihi & sygilah mereka... sedangkan semasa kita dikandungkan, dilahirkan seterusnya dibesarkan, urg tua kita tak pernah merungut...malah, segala kepayahan, kebahagiaan adalah demi utk kita...sebagai anak!

    igtlah bhw ksh ibu sampai ke syurga, ksh bapa kekal selamanya...

    Sad

    aku tlh kehilangan AYAH....dan kini, aku hanya mempunyai satu2nya IBU...tiada yg lebih b'makna selain mengasihinya & memberi kebahagiaan pdnya selagi hayat ini..


    _________________

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Sun Feb 22, 2009 8:42 am

    Sad ibu...ayah..sa bersyukur kerana dari lahir hingga saat ini, sa masih boleh mencium tangan, memeluk bahu, menerima 'LETERAN'..daripada kedua2nya...sa masih dapat memandang wajah sedih n sunggul kedua2nya..sa masih dapat meneruskan hidup atas doa n kasih sayang dari kedua2nya....

    tetapi, bagi yang telah 'KEHILANGAN'..itu bukan beerti kamu kehilangan mereka selama2nya di jiwa..tetai kamu hanya kehilangan mereka tanpa jasad....doa n semangat kasih sayang 'mereka' masih kukuh n kuat untuk kamu....malahan..setiap kali kamu 'melawat mereka'....kamu pasti akan merasa diri 'DI SAYANGI N DI RINDUI'...sebab itu, kamu 'melawat mereka' itulah semangat kuat yang berada dalam 'hati mereka' untuk kamu yang 'kehilangan'...

    biar kita kehilangan 'jasad' tetapi jangan kita kehilangan 'doa n perhatian' kepada 'mereka'.....kerana 'mereka' tidak akan pernah hilang dari 'pandangan' kita...berikan doa kepada kesejahteraan 'mereka' di sana........ I love you

    'INGATLAH, INSAN YANG PALING MENYAYANGI, MENCINTAI, MERINDUI, MENGASIHI...ADALAH IBU N AYAH'

    walau kita sudah berkahwin, mereka la 'no.1' di hati n jiwa kita....:best:


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by (o.egem.o) on Sun Feb 22, 2009 8:50 am

    yeokok btl 2..
    mom i love u..
    dad i love u 2..

    Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by (o.egem.o) on Sun Feb 22, 2009 8:51 am

    saf zkuga wrote:tiba2 sy rindu mama sy... Sad

    lawak saf.. Laughing

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by lutau on Mon Feb 23, 2009 4:49 pm

    ayah dan ibu.....
    ayah dan ibu.........
    itulah permulaan kami...
    dapat melihat bulan dan matahari....
    aaaaaaa...aaaaaaa.....

    aku paling tersentuh pabila mendengar bait2 lagu ini...
    sungguh menyentuh perasaan...dan tanpa sedar airmata berlinangan...

    Sad


    _________________

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by (`r.Lѕ) on Mon Feb 23, 2009 5:03 pm

    kasih nya ibu...xda ganti nya.... Sad ...ibu kau la cinta ku....kau beri kan ksh syg mu pda ku....maaf kan seandai nya...aku bersalah ibu...n halal kan la mkn n minum ku..... Sad

    aku syg ibu......krna kau la yg melahirkan aku....n menjaga aku...shingga aku dewasa..... Sad ..... Sad

    gundave85
    Sabahan Miner
    Sabahan Miner

    Male
    Number of posts : 1752
    Age : 31
    Location : siring belah kanan bahu jalan foh sang...
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2008-12-04

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by gundave85 on Mon Feb 23, 2009 7:04 pm

    mummy... Sad

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Mon Feb 23, 2009 7:14 pm

    pengsem wrote:
    saf zkuga wrote:tiba2 sy rindu mama sy... Sad

    lawak saf.. Laughing


    astaga.... Shocked

    ada ka lawak pla....

    xda ayat lain ka? Laughing

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by warna_hot on Mon Feb 23, 2009 7:19 pm

    suda mother's day kaini??? :duh:

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by lutau on Mon Feb 23, 2009 9:22 pm

    mumia Sad


    _________________

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by warna_hot on Tue Feb 24, 2009 2:06 am


    hehehe..tinguk gmbr ni saja pun ilang sda rindu sy sama mama sy...huhuhu..mama yg paling sporting dlm dunia ne Embarassed ... nti mau kc beli dia glang amas smpi ketiak..kompom dia happy..hehehe :???:

    mu|an__
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 690
    Age : 30
    Popular :
    335 / 100335 / 100

    Registration date : 2009-01-17

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by mu|an__ on Tue Feb 24, 2009 5:06 am

    L|a wrote:mumia Sad



    gelak! gelak! lutau anak mumia....

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by eddy on Tue Feb 24, 2009 12:12 pm

    Ibu,
    Namamu terlalu agung untuk diriku,
    Kasihmu tiada penghujungnya untukku,
    Tidak pernah kenal erti penat mahupun jemu,
    Membuatku makin terharu.
    Ibu,
    Doamu sentiasa bersamaku,
    Walaupun kemana ku melangkah kakiku,
    Walaupun apa kerja buatku,
    Restumu sentiasa mengiringiku.
    Ibu,
    Kupanjatkan doa kepada tuhan,
    Supaya dikurniakan kesihatan,
    Dipanjangkan usiamu hingga akhir zaman,
    Dimurahkan rezeki berlimpah-limpahan,
    Kasihmu dalam ingatan......

    Hakcipta terpelihara...Eddy 09

    Embarassed

    love_1901
    Sarjan
    Sarjan

    Female
    Number of posts : 65
    Age : 34
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-10

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by love_1901 on Tue Feb 24, 2009 6:10 pm

    Sayangi la urg tua kita selagi mampu...........biarpun ke akhir hayat kita
    kerna tanpanya..............siapalah kita ini........ Sad

    Jangan diguris hati dan perasaan urg tua kita........... Sad

    Ayah dan ibu...............ohhh kau la insan yg menerangi kegelapan tanpamu
    aku dalam kegelapan................

    Alfatihah buat arwah ibuku......... Sad

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Tue Feb 24, 2009 6:19 pm

    jgn sedih2 love_1901.... Neutral

    kmi ada cni ba.... Smile

    gundave85
    Sabahan Miner
    Sabahan Miner

    Male
    Number of posts : 1752
    Age : 31
    Location : siring belah kanan bahu jalan foh sang...
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2008-12-04

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by gundave85 on Tue Feb 24, 2009 7:43 pm

    love 1901....sa tumpang sedih.. Sad
    dont worry kmi ada cni kasi kwn ko.. Very Happy

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by eddy on Fri Feb 27, 2009 7:57 am

    Jangan biarkan seorang ibu menangis keranakejahatan yang kita lakukan tetapi biarkan ia menangis kerana kejayaan yang kita kecapi....renung2kan :thinking:

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Fri Feb 27, 2009 10:00 am

    betul tu eddy....... :best:

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by (`r.Lѕ) on Fri Feb 27, 2009 10:34 am

    aku syg ibu.... Sad
    krna dia yg melahirkan aku Sad

    suatu hari nanti,.aku jgk menjadi seorg ibu.. Sad
    love u mummy... Sad Embarassed

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Fri Feb 27, 2009 10:56 am

    wah....

    bagus tu lynn.... :best:

    ada potensi jadi ibu mithali.....hehe :wee:

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by (`r.Lѕ) on Fri Feb 27, 2009 10:59 am

    kekeekeke....saf.... Smile malu giuk ..kenen...
    Smile ...ermm mmg la semua pompuan d dunia ni..mo jdi seorg ibu yg baik
    Very Happy

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by saf zkuga on Fri Feb 27, 2009 11:06 am

    harap semua wanita2 di dunia ni mcm ko lynn....hehe :best:

    Sponsored content

    Re: Mengapa Ibu Menangis?

    Post by Sponsored content Today at 12:01 am


      Current date/time is Fri Dec 09, 2016 12:01 am