SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Share

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Feb 25, 2009 8:21 pm

    sebaik pulang daripada berkerja, peluklah pasangan dengan perasaan penuh kasih sayang.

    menurut dr.Goulston, kulit kita mempunyai 3 memory tentang sentuhan iaitu sentuhan baik (cinta), sentuhan buruk, dan tanpa sentuhan. di saat anda dan pasangan saling berpelukan ia dapat memelihara ingatan dan memberikan kehangatan. :best:

    malahan setiap pasangan yang bahagia perlu menunjukkan sentuhan kasih sayang seperti berpegangan tangan, merangkul pasangan dan pelukan mesra. ini sebagai tanda untuk mengatakan bahawa anda dan pasangan saling memiliki. I love you...:best:

    :miss: :miss:


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    rex
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 172
    Age : 27
    Location : tawau,sabah
    Popular :
    21 / 10021 / 100

    Registration date : 2009-03-04

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by rex on Sat Mar 07, 2009 4:30 am

    jiwang heeee Very Happy

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Apr 15, 2009 9:32 pm

    :miss: :miss: bahagianyaaa


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Cire86 on Wed Apr 15, 2009 10:46 pm

    Sentuhan ka??
    Test
    awas!! :amoi: <===gbgn icon ni sgt mencurigakan affraid
    :hide:


    Last edited by Cire86 on Wed Apr 15, 2009 10:52 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : hlg 1 icon...)


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    Au Mokinongou
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 1974
    Age : 30
    Location : ruma urang meskhen... indada karen indada air..
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2009-02-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Au Mokinongou on Wed Apr 15, 2009 11:26 pm

    pirat :amoi: <-- ni lagila mencurigakan.... best ba bepeluk... eheheh

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by SyaLizz on Thu Apr 16, 2009 1:51 am

    yeokok_rosse@nanacey wrote:
    sebaik pulang daripada berkerja, peluklah pasangan dengan perasaan penuh kasih sayang.

    menurut dr.Goulston, kulit kita mempunyai 3 memory tentang sentuhan iaitu sentuhan baik (cinta), sentuhan buruk, dan tanpa sentuhan. di saat anda dan pasangan saling berpelukan ia dapat memelihara ingatan dan memberikan kehangatan. :best:

    malahan setiap pasangan yang bahagia perlu menunjukkan sentuhan kasih sayang seperti berpegangan tangan, merangkul pasangan dan pelukan mesra. ini sebagai tanda untuk mengatakan bahawa anda dan pasangan saling memiliki. I love you...:best:

    :miss: :miss:


    Ya betul tuh..bkn ja time dia blik rmh jak..klu psangan mo kuar rmh,dia balik rmh atau mau tdr bgi ciuman dan pelukan..Jgn lupa ckp I Love U.Tiap hari pun nda apa..sbb klu bt tiap hari akan jadi kebiasaan dan merasakan ianya wajib.Bila tidak dilakukan dlm sehari rasa cam kurang sesuatu jak..KihKih Smile :best: :miss: :miss: :miss:



    Smile :best: :miss: :miss: :miss:

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Cire86 on Thu Apr 16, 2009 10:45 am

    x dpt rasa da ni Sad


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    Sanyota
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 184
    Age : 39
    Location : "Che Che"
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-04-09

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Sanyota on Thu Apr 16, 2009 1:46 pm




    tanpa sentuhan pun ada tarikan dan kegembiraan



    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Thu Apr 16, 2009 1:53 pm

    tp lagi menarik kiranya ada sentuhan kerana kita merasa kn 'pasangan' kita sangat memerlukan n menyayangi kita...


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    Sanyota
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 184
    Age : 39
    Location : "Che Che"
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-04-09

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Sanyota on Thu Apr 16, 2009 2:13 pm





    sa faham. tp tia ada tpt utk beri dan terima sentuhan. waaaaaaaaaaaa...

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by (`r.Lѕ) on Thu Apr 16, 2009 2:22 pm

    SyaLizz wrote:
    yeokok_rosse@nanacey wrote:
    sebaik pulang daripada berkerja, peluklah pasangan dengan perasaan penuh kasih sayang.

    menurut dr.Goulston, kulit kita mempunyai 3 memory tentang sentuhan iaitu sentuhan baik (cinta), sentuhan buruk, dan tanpa sentuhan. di saat anda dan pasangan saling berpelukan ia dapat memelihara ingatan dan memberikan kehangatan. :best:

    malahan setiap pasangan yang bahagia perlu menunjukkan sentuhan kasih sayang seperti berpegangan tangan, merangkul pasangan dan pelukan mesra. ini sebagai tanda untuk mengatakan bahawa anda dan pasangan saling memiliki. I love you...:best:

    :miss: :miss:


    Ya betul tuh..bkn ja time dia blik rmh jak..klu psangan mo kuar rmh,dia balik rmh atau mau tdr bgi ciuman dan pelukan..Jgn lupa ckp I Love U.Tiap hari pun nda apa..sbb klu bt tiap hari akan jadi kebiasaan dan merasakan ianya wajib.Bila tidak dilakukan dlm sehari rasa cam kurang sesuatu jak..KihKih Smile :best: :miss: :miss: :miss:



    Smile :best: :miss: :miss: :miss:


    adui romantik nya pedun lyzalizz.. Smile
    lov u pedun Very Happy

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by (`r.Lѕ) on Thu Apr 16, 2009 2:23 pm

    Shocked adeh napa la sa selalu silap taip nama ko pedun...syazlizz jfi lyzalizz.....plak.. Sad suri...

    Sanyota
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 184
    Age : 39
    Location : "Che Che"
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-04-09

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Sanyota on Fri Apr 17, 2009 2:31 am








    love forever...

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by lutau on Sun Apr 19, 2009 5:32 pm

    sentuhan mmg sgt memberikan makna yg mendalam buat psgn....lebih2 lg sentuhan itu mampu merangsang hati naluri seseorg. sentuhan melambangkan ksh syg antara dua pasangan & saling memerlukan Very Happy sentuhan juga menjadi pengubat mahupun penenang di kala psgn atau seseorg berada dlm kedukaan. jika sentuhan itu adalah dr insan yg sgt kita cintai sepenuh hati, respon tubuh kita takkan teragak2 atau takkan pernah meragui sentuhan itu kerana kita tahu bhw sentuhan itu adalah ikhlas & membahagiakan kita malah membuatkan diri kita merasa selamat bila berada dlm dakapannya... :miss:

    tp, jika sentuhan itu dr insan yg kita tak cintai sepenuh hati, seorg yg bengis, kasar atau tak romantik, bezanya bila urg seperti ini menyentuh tgn kita saja pun, kita akan merasa seperti meremang bulu roma...rs tak selamat, ragu2, konfius, tak yakin malah kita akan dpt rs sejauh mana keikhlasan dia... affraid

    tp, seperti kata sanyota, mmg btl gak bhw tanpa sentuhan yg nyata pun ada \"tarikan & kegembiraan\"....misalnya, hanya melalui ayat perkataan seja kita akan blh merasai makna yg tersirat itu.....smpai mengalir airmata pun ada uii... Sad


    Last edited by L|a on Sun Apr 19, 2009 6:07 pm; edited 1 time in total


    _________________

    Guest
    Guest

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Guest on Sun Apr 19, 2009 5:38 pm

    hahhh nie sy suka....sy suka pegang2 bila jln ma pompuan..
    bkn pegang apa..pegang tangan saja...hehe...
    bila sdh pegang tu rasa mcm nda mau kasi lepas jak...

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Cire86 on Sun Apr 19, 2009 5:43 pm

    tgn pn ckp la bha..Smile
    tp kdg2 derang suka tarik lengan affraid


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    Guest
    Guest

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Guest on Sun Apr 19, 2009 5:46 pm

    mana ada cukup owh...
    kalu bole mau lebih lagi...
    kalu dah kena bagi lebih..masih lagi mau lebih.... Very Happy

    indala pandai cukup2....hehehe

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Cire86 on Sun Apr 19, 2009 5:59 pm

    Shocked na kn...


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by lutau on Sun Apr 19, 2009 6:13 pm

    haha..apapun sentuhan, yg penting ianya melambangkan bhw kita "respek" psgn kita itu & m'berikan makna bhw kita t'amat syg serta betapa pentingnya dirinya pd kita......bkn hanya stakat suka2 nak sentuh seja la..okeee teaser ekekeke


    _________________

    Guest
    Guest

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Guest on Sun Apr 19, 2009 6:29 pm

    tapi kalu time sentuh tu prasaan melebihi sgala galanya bah..hehe

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by lutau on Sun Apr 19, 2009 7:15 pm

    ermm...itu perasaan atau reaksi yg neutral bah tu.....mmg camtulah klu dah lampau syg, kan.. teaser so, that means ko mmg seorg yg punya perasaan la...ada rs kejiwaan gitu.. idea! kuikuikui.. teaser


    _________________

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Cire86 on Sun Apr 19, 2009 8:52 pm

    <===hanya memegang klu dbenarkan Sad
    gelak! adehh sades kenen gelak!


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by lutau on Mon Apr 20, 2009 1:48 pm

    hanya memegang klu dbenarkan Sad

    uisehh cirit... Shocked benda apa yg blh d pegang lpas dpt kebenaran tu arr ..ekekekke... teaser


    _________________

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Mon Apr 20, 2009 3:27 pm

    Shocked erkk...apa????...


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    o.O>>-m>O.o
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 553
    Age : 29
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-22

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by o.O>>-m>O.o on Mon Apr 20, 2009 8:40 pm

    sa suka pigang tngan buipren sa kenen... Smile gelak!

    Sponsored content

    Re: info 2 - sentuhan memberi kebahagiaan

    Post by Sponsored content Today at 6:29 pm


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 6:29 pm