SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Share

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (o.egem.o) on Tue Jun 02, 2009 4:28 pm

    jin ka apa 2? mahluk halus pn tau ak mo merayap.. Laughing

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Tue Jun 02, 2009 7:06 pm

    (o.OegemO.o) wrote:mcm hantu 2 tau..coz pena jgk dgr cite2 mcm ni..lizz lain kali klu ko kenan ko bc jak apa2 surah yg ko tau.. Surprised

    Tul ni pengsemdulu pnh juga kena tapi di kg..

    Skrg pula kena lgi..aku baca apa2 ja yg aku tau..tapi tingu buku

    Bnyk lagi yg aku nda hafal..buli kaitu?

    Smlm ada juga aku ctau Hubbyku..dia pun suruh baca apa2 yg patut..

    Alhamdulilah smlm teda apa2 juga..

    Dlu urg tua2 pnh ckp,paling `makhluk tu suka klu pmpuan dtg bln

    Tuh la kali aku kena sbb dtg bulan.. Sad

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by saf zkuga on Tue Jun 02, 2009 7:58 pm

    dulu kwn sma kakak sy ceta2 psl kna himpit2 hantu ni, sy nda penah rasa...

    skali tym sy tdur sorang2 dalam bilik d hostel dlu, tiba2 tgh mlm tebangun, semua bdn jem nda dapat begerak mcm kna himpit ni....

    skali bsok, dgn bangga sy p kasi tau kakak sy sma kwn2 sy yg sy kna himpit tu hantu sda....adeh....paling gila ni... Surprised

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Wed Jun 03, 2009 12:45 am

    Tulah Saffkbnykan org pnh cerita/kena benda ni..
    Klu org tua2 dkg ku diorg panggil rondop
    Ntah apa pun aku nda tau..kdg bhaya juga klu benda ni kcau kita lama2..
    Blh lemas kita dibuatnya..klu yg kita sedari awal..org ckp..kc gerak2 tuh ibujari kaki..
    Dan jgn tidur lurus cm mayat.smbil kc letak tgn d dada.
    .tuh yg tidak baik..klu ya pun mau tidur lurus..kaki msti kc silang..
    Tapi klu kita sd tidur nyenyak mna sedar lagi pergerakan kita kan..
    Kdg2 kita kna himpit ni, kita blh nmpk tuh muka/makhluk wpun kita ttp mata.


    Cm aku tempoh hari Nampak yg sorang tuh hitam sgt muka dia tpi yg 2 tuh nda nmpk sbb aku mengiring.. Sad

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by saf zkuga on Thu Jun 04, 2009 9:09 pm

    yep....

    org blng pn tdur kasi silang kaki ni....hehehe Smile

    tp betul jg la, kalau kta tdur mna sedar kn....terutama kalau tgk tv ka, baca buku ka, x sedar tu tetidur...huhu.

    mcm2 gaya ni...haha Surprised

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Fri Jun 05, 2009 12:40 am

    Tuh LAh hehehe..bUt skrg 0k ckiT uDA la. Smile

    mudAh2an nDa kenA cmtU lGi..nAmAu rAsA lAgiiii. noo1

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Fri Jun 05, 2009 1:32 am



    zAmAn keGeMiLAnGAn PedUn team.hAhAhA :amoi: Laughing Smile gelak!

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (o.egem.o) on Fri Jun 05, 2009 7:14 am

    knpa lizz? skrg ndak gemilang ka sdh?

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (o.egem.o) on Fri Jun 05, 2009 7:18 am

    saf zkuga wrote:dulu kwn sma kakak sy ceta2 psl kna himpit2 hantu ni, sy nda penah rasa...

    skali tym sy tdur sorang2 dalam bilik d hostel dlu, tiba2 tgh mlm tebangun, semua bdn jem nda dapat begerak mcm kna himpit ni....

    skali bsok, dgn bangga sy p kasi tau kakak sy sma kwn2 sy yg sy kna himpit tu hantu sda....adeh....paling gila ni... Surprised



    saf2..punya lawak..banga ba dia kena himpit.. Laughing Laughing Laughing

    not21
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Female
    Number of posts : 1810
    Age : 29
    Location : smwhere in kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-02-08

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by not21 on Fri Jun 05, 2009 8:49 am

    Very Happy ne ari apa ceta??? :thinking:

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (o.egem.o) on Fri Jun 05, 2009 9:39 am

    jom cite2 pasal..... :thinking:

    not21
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Female
    Number of posts : 1810
    Age : 29
    Location : smwhere in kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-02-08

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by not21 on Fri Jun 05, 2009 9:55 am

    Laughing itut!!! :thinking: gelak! ceta pasal apa kenen ne pengsem ekeke idea!

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (o.egem.o) on Fri Jun 05, 2009 9:57 am

    mari lg d fikir2 ba kenen ni not.. :thinking:

    not21
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Female
    Number of posts : 1810
    Age : 29
    Location : smwhere in kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-02-08

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by not21 on Fri Jun 05, 2009 10:03 am

    Laughing itut la uga... ehehe :thinking: gelak!

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Fri Jun 05, 2009 1:09 pm

    ceta antu Shocked sangan. noo1 noo1 tamau libat....nti tu antu tkt sa gelak! gelak!


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (`._k: .) on Fri Jun 05, 2009 7:03 pm

    saya pernah rasa tdur kena dtg benda2 yg tdk bagus ni Shocked masa tu sa tdur tiba2 saja mcm sa mimpi nampak tu urg berkain kafan.... Shocked aduii...mcm2 sa baca ....sampai mau tiga kali sa baca baru lah sa bangun ni....satu badan sa berpeluh .....pastu kan sa cuba tdur balik mc juga sa kena balik mcm gitu.....

    dua kali sa kena sa kc bangun nenek sa....masa tu nenek sa mc ada lah skrg teda sudah .....nenek sa suruh sa tdur arah yg bertentangan cara sa tdur....baru lah sa dapat tdur balik ni ......


    pastu kan satu kali lagi kan nenek sa tiba2 saja kc bangun sama sa minta kc kwn p tandas...padahal kan besanya kan dia berani bah tu satu urg saja p kuar p tandas.....nah tau lah bah kan sa ni mana lah terpikir apa2 lagipun sa mc budak lagi masa tu....rupa2nya kan nenek sa nampak ada kain putih limpas d tingkap kami....pagi2 baru dia kc tau sama sa ....klu sa tau awal2 mana lah bah sa mau kuar kc kwn sa pun takut Shocked

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Fri Jun 05, 2009 8:04 pm

    Kin takUt jUa ceriTa cAmni kan
    Apa2 pUn kita jUst inGat dgn-NYA..hehehe idea!

    Kmrin mAmAku n adIk spUPU dtG kk..prMh kU.. :miss:
    tApi sd baLik kGaU tadI Sad skrG nI aDa UdA kwn kU drMh..
    aDik spUpUkU nGan adIk pmpUan kU
    sy0k aDa kwn,AdA 0rg tLg bt kJa rMh,tlG mAsAk..ndA JuGa AkU sUnyIberebUt dI0rG Men GaMe..aDeIiiakU dUk dPn LaPPy Jak Larh. Mad

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by (`._k: .) on Fri Jun 05, 2009 8:19 pm

    ko tu kan lizz..satu urg saja d rumah ....ingat simpan apa2 ayat kursi d rumah ..... Very Happy

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Sat Jun 06, 2009 12:35 am

    Tensi0nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    Gila pUnyA internet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    aPa2 website pUn tidAk buLi bUkA!!!!!!!! Tekanan! tampar!! :-@ Crying or Very sad

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by saf zkuga on Sat Jun 06, 2009 8:05 am

    yeokok_rosse@nanacey wrote:ceta antu Shocked sangan. noo1 noo1 tamau libat....nti tu antu tkt sa gelak! gelak!


    jaga la sis rosse....tu antu paling suka tu mau kacau yg sakap mcm ni.....na na....jaga...hehe Smile

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Sat Jun 06, 2009 9:44 pm

    adUiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pUnyA b0rinG sAtUranG k0men dLm f0ruM ni.. Tekanan!

    pi kAcAu pAGe urAnG Jak..hAhAhA gelak! gelak! gelak!

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by saf zkuga on Sat Jun 06, 2009 10:50 pm

    ko nda keluar ka td lizz?

    d rmh jak? confused

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Sat Jun 06, 2009 11:28 pm

    ikUt btuL m0 kUar bAh taDi Saff..
    Dian koL tApi tedA kwn Adikku dirMhAdA aDik spUpU kU dtG dRi kG.. Sad
    S0..dUk rMh Jak Men GaMe..hehehe Smile

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by saf zkuga on Sat Jun 06, 2009 11:30 pm

    adk ko yg dlu tu?

    besaaar sda pun tu....

    takut tnggal d rmh sorang2 ka dia... Smile

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by SyaLizz on Sat Jun 06, 2009 11:32 pm

    diA sAmA adA s0rAnG LaGi buDak..hehe..di0rG nDa biAsA cni ruMah..

    Cm tiAdA urAng nI rMh.. Smile

    Sponsored content

    Re: mari cerita2..apa2 jak.....hehe

    Post by Sponsored content Today at 10:25 am


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 10:25 am