SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Share

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by lutau on Sun May 10, 2009 1:51 pm

    Assalamualaikum wbt & salam sejahtera buat kwn2 Sabahan forum yg dihormati.... Very Happy

    Hari ni 10 Mei adalah sambutan Hari Ibu...So, aku nak ucapkan kpd kwn2 suma "Selamat Hari Ibu"....Wlupun mgkin tiada sambutan yg bsr2an buat ibu, namun memadailah dgn memberikan kucupan ksh syg buat Ibu tercinta serta memanjatkan doa kesyukuran ke hadrat Yang Maha Esa kerana kita msh mempunyai Ibu & smoga Ibu kita sentiasa sihat walafiat hendaknya & gembira dsamping kita anaknya serta ahli keluarga yg lain.... I love you I love you

    Sayangilah dan kasihi IBU kita seadanya.. I love you
    Dan pelihara serta jagailah dia selagi msh ada.. I love you
    Tggjwb kita bkn hanya sekadar pd lahiriahnya saja.. I love you
    Tapi juga pd perasaan dan naluri keibuannya.. I love you
    Ingatlah bhw hati & naluri seorg ibu amatlah halus.. I love you
    Pabila dia sedih atau b'kecil hati & perasaannya t'guris.. I love you
    Amatlah mudah ia mengalirkan airmatanya... I love you

    Sanggupkah & b'thn kah kita sebagai anak melihat ibu
    kita dlm kesedihan atau mengalirkan airmata..? No

    ermm..jgn sedih2 oke.... Very Happy

    buat mama aku..kini suda berusia 61 tahun...
    aku doakan smoga mama sihat walafiat slalu...
    mama seorg yg pelembut hati namun tabah...
    satu kelemahan aku sbagai anak adalah
    aku tak dpt thn bila melihat mama aku b'sedih.. No
    mama mrh dgn kelembutan dan nasihat..
    mama takkan dpt tidur lena bila ada antara anaknya ditimpa masalah...

    pernah satu hari aku melihat mama aku yg sedang asyik terlena d sofa...
    aku memerhati raut wajah tua mama aku..tak smpai pula hatiku nak bangunkan dia.....wlupun dia sdg tidur, tp sgt penuh dgn kelembutan pd wajahnya...
    garis2 tua d wajahnya mencerminkan betapa byknya pengorbanan dan
    susah pyhnya m'harungi selama hayatnya...
    melihatkan wajahnya itu, aku sgt mengasihinya dan takkan mgkin aku dpt
    melupakan raut wajah tua itu yg telah melahirkanku ke dunia dan hingga
    aku menjadi diriku sekarang ini...
    dialah MAMA aku....dialah syurgaku...... I love you Muah!!


    _________________

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Sun May 10, 2009 6:42 pm

    sa mgucapakan selamat hari ibu.kpda semua ibu2 di dunia ni..
    kpda ibu ku yg tercinta.. :> SeLaMaT HaRi IbU.. :>


    IbU...iBu...EnGkAu..lah .RaTU..hAti..Ku......
    I lOvE u MuM... Muah!!

    ibu la yg mengandungkan sya.9 bulan 10 hari.
    ibu jgk melahirkan sya sehingga sya melihat dunia..
    ibu jgk menjaga sya sehingga sya dewasa...

    jasa n budi mu.tak kan ku lupa kan sampai akhir hayat ku.
    Muah!! Sad :???:


    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Sun May 10, 2009 6:46 pm





    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Sun May 10, 2009 6:48 pm




    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Sun May 10, 2009 6:55 pm





    / /

    Hardwork Studio
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 235
    Age : 68
    Location : mana2 jak ne...
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-04-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by Hardwork Studio on Tue May 12, 2009 12:27 am

    Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.....
    berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
    berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya......
    berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...... .
    berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.....
    berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

    dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

    https://i88.servimg.com/u/f88/13/88/00/54/27853510.jpg

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (o.egem.o) on Tue May 12, 2009 9:45 am

    (`r.Lѕ) wrote:




    mom kau la segalanya utk ku..na mcm lagu ni kenen..
    Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Tue May 12, 2009 12:37 pm

    ibu...
    maafkan ku andai terlewat mengucapkan selamat hari ibu..
    ( 10.05.09 pada jam 10.++mlm )
    namun...
    bg diri ini..
    walau selewat mana pun ucapan ku..
    bg ku...
    setiap masa...saat juga hari..
    adalah hari ibu...

    ke mana ku berada.....
    hati ini bertaktha 'namamu'.....
    aishah ibu ku...
    engkau la
    segala2nya bagiku..

    walau dirimu kini di mamah usia..
    namun bagi ku...
    engkau tetap yang paling cantik di dunia..
    tiada penganti..tiada secantik dirimu ibu..
    bg ku....
    engkau umpama syurga kepada diri ini..
    kerana ku tahu..
    betapa besarnya pengorbanan mu..
    menjaga anak2 mu..
    mendidik..
    mengasuh..
    sehinggalah kini..
    anak2mu sudah berkerja..
    juga berkahwin...
    engkau la juga yang paling utama
    pertama di dalam hati ini..

    ibu..
    ketahuila..
    betapa aku sangat menyayangi dirimu..
    dari ku masih di dalam rahimmu..
    sehinggala saat aku meluahkan ayat2 ini..
    khas tuk mu ibu..
    dan HINGGA HUJUNG NYAWA..
    engkau la....

    SEGALA-GALANYA BAGIKU...
    SELAMAT HARI IBU MAMAKU AISHAH...



    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    not21
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Female
    Number of posts : 1810
    Age : 29
    Location : smwhere in kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-02-08

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by not21 on Tue May 12, 2009 12:45 pm

    Very Happy ~MY MOTHER~
    close to you... my mother..
    i missed you.. dear mother...
    but distance tear us apart...
    who is that person..?
    i always depend on,
    my mother... that who i need....
    My mother.. that who i need....

    can't belive i still remember my childhood song for my mummy ehehe

    Very Happy :miss: :wee: Embarassed
    Happy Mothers Day to all MUM in the world... Muah!! :miss: :???: :wee:

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (o.egem.o) on Tue May 12, 2009 3:31 pm

    mom u r the best.. :best:

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Tue May 12, 2009 4:24 pm

    (o.OegemO.o) wrote:
    (`r.Lѕ) wrote:




    mom kau la segalanya utk ku..na mcm lagu ni kenen..
    Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

    wah.siap dgn lagu ka... Very Happy :miss: :miow: mum...

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (o.egem.o) on Tue May 12, 2009 4:29 pm

    mesti la ba.. Surprised 2 tandanya kita syg kn..ehehe..

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`._k: .) on Tue May 12, 2009 4:52 pm

    semua org syg kan ibu walaupun ibunya ada kalanya tdk sygkan anaknya ......tapi mcm nenek sa mmg sygkan anak2nya sampai kan sanggup susah apa saja ...tapi adakalanya anak2 tdk mengingati langsung.....

    penatnya seorg ibu mengandung kan anak selama 9bulan 9 hari klu lah anak tdk tau menghargai bermakna itu lah anak derhaka.....


    padaku ibu ku tdk lah menyayangiku tapi aku tetap hargai dia sebagai ibu ku mcm mana pun dia tdk ingat padaku sbb tanpanya aku takan melihat dunia ini ....

    aku tau ibu ada sebb kenapa tdk peduli kan kami adik beradik...walaupun ibu dah bahagia dgn famili lain tapi aku ttp doa kan ibu ku bahagia.....aku akan susah hati klu ibu ku d landa kesusahan ....sekurang2nya dia bahagia....

    ibu...ketahuilah biarpun kami adik beradik merajuk dgnmu tapi kami mc mengharapkan satu hari nanti ibu dtg menjenguk kami....bertanya kbr kami adik beradik.....

    ibu ku tetap ibuku sampai akhirat.....

    adakalanya aku terasa hati bila ibu bf ku memanjakan dia tpt dia bermanja .....kadang2 aku sakit hati tapi sebenarnya aku dengki....dia ada ibu ada bapa dan mmg seperti ada ibu dan bapa tapi sa mc ada ibu tapi mcm teda ibu......cuma bapa saja yg d panggil tuhan terlalu awal.....

    mcm mana pun aku puas hati aku dapat berbakti utk bapa selama dia mc ada ......nasihat bapa dulu sebelum pergi tetap hargai ibu....

    dia tinggal kan kami ada sbb yg kuat dan dia tdk boleh d salah kan .......

    ibu kami tetap menyayangimu .....ko tetap ibu kami dunia dan akhirat......andai ibu tdk ada tpt bergantung cari lah kami.....pintu rumah kami dan tapak tangan kami sentiasa terbuka utkmu ibu......

    ibu permata hati kami.....

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (o.egem.o) on Tue May 12, 2009 4:56 pm

    Sad aduh sedihnya aku dgr cite ko ni..

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (`r.Lѕ) on Tue May 12, 2009 4:58 pm

    (o.OegemO.o) wrote:mesti la ba.. Surprised 2 tandanya kita syg kn..ehehe..


    ya ttap tu kita syg sma ibu kita kan.... Smile :miss:

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by (o.egem.o) on Tue May 12, 2009 5:01 pm


    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Tue May 12, 2009 5:18 pm

    (`._k: .) wrote:semua org syg kan ibu walaupun ibunya ada kalanya tdk sygkan anaknya ......tapi mcm nenek sa mmg sygkan anak2nya sampai kan sanggup susah apa saja ...tapi adakalanya anak2 tdk mengingati langsung.....

    penatnya seorg ibu mengandung kan anak selama 9bulan 9 hari klu lah anak tdk tau menghargai bermakna itu lah anak derhaka.....


    padaku ibu ku tdk lah menyayangiku tapi aku tetap hargai dia sebagai ibu ku mcm mana pun dia tdk ingat padaku sbb tanpanya aku takan melihat dunia ini ....

    aku tau ibu ada sebb kenapa tdk peduli kan kami adik beradik...walaupun ibu dah bahagia dgn famili lain tapi aku ttp doa kan ibu ku bahagia.....aku akan susah hati klu ibu ku d landa kesusahan ....sekurang2nya dia bahagia....

    ibu...ketahuilah biarpun kami adik beradik merajuk dgnmu tapi kami mc mengharapkan satu hari nanti ibu dtg menjenguk kami....bertanya kbr kami adik beradik.....

    ibu ku tetap ibuku sampai akhirat.....

    adakalanya aku terasa hati bila ibu bf ku memanjakan dia tpt dia bermanja .....kadang2 aku sakit hati tapi sebenarnya aku dengki....dia ada ibu ada bapa dan mmg seperti ada ibu dan bapa tapi sa mc ada ibu tapi mcm teda ibu......cuma bapa saja yg d panggil tuhan terlalu awal.....

    mcm mana pun aku puas hati aku dapat berbakti utk bapa selama dia mc ada ......nasihat bapa dulu sebelum pergi tetap hargai ibu....

    dia tinggal kan kami ada sbb yg kuat dan dia tdk boleh d salah kan .......

    ibu kami tetap menyayangimu .....ko tetap ibu kami dunia dan akhirat......andai ibu tdk ada tpt bergantung cari lah kami.....pintu rumah kami dan tapak tangan kami sentiasa terbuka utkmu ibu......

    ibu permata hati kami.....

    so sad...juz make ur mind owez remember mom.......watever her doin wif ur family...but....in reality...she still de one mother in ur life...ur world...


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    Sponsored content

    Re: Selamat Hari IBU @ 10 Mei 2009

    Post by Sponsored content Today at 12:35 am


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 12:35 am