SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Petua Menyayangi Seseorang

    Share

    IzuaL
    Admin
    Admin

    Male
    Number of posts : 1655
    Age : 89
    Popular :
    8 / 1008 / 100

    Registration date : 2008-10-31

    Petua Menyayangi Seseorang

    Post by IzuaL on Sun Jun 07, 2009 2:26 am

    1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda
    meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya akan
    gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

    2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia
    dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa
    dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk
    mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya
    anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda
    terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk
    anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.

    3. Sayangi dia sepenuh hati. Sesungguhnya dia telah banyak berkorban
    untuk anda. Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk
    menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi
    cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk
    mempermain-mainkan keluhuran cintanya.

    4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan
    jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak,
    yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya
    cinta setulus hati.

    5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya
    di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana
    dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya.

    6. Percaya akan dirinya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita
    juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa
    meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika
    anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia.

    7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya kerana
    selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya,
    tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari
    itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua.

    8. BERCINTA dengannya adalah seperti memberi hati anda kepadanya
    untuk dilukai tapi kepercayaan itu penting. Percayalah kepadanya,
    nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga.

    9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan. Dia bukan
    hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup
    seperti biasa, ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan.

    10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya
    bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak
    anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir
    hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa
    anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah
    bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya,
    maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai
    dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun.......


    _________________
    Klik Untuk Mendapat Bantuan Sabahan Forum :
    Cara Berforum * Cara Daftar Ahli * Etika Sabahan Forum

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Mon Jun 08, 2009 4:22 pm

    2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya. Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain.

    jika perubahan yg sa lakukan terhadapnya adalah 'berbaloi' sa akan lakukan


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (o.egem.o) on Mon Jun 08, 2009 4:24 pm

    btl ka..klu percintaan 2 mcm memaksa kita utk berubah 2 bkn cinta nmnya..tp kompromi..btl kaitu? :thinking:


    _________________

    Contact pengsem

    Life is like a novel..
    Life is like a boat..
    We write everythings..

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Mon Jun 08, 2009 4:27 pm

    bg yg memerlukan perubahan, n pasangan kita rela..itu bukan kompromi..bukan satu kesalahan...tp adalah satu permintaan.....cuma, tgk apa kah perubahan yg di minta oleh pasangan...kalau perubahan itu adalah berguna..n mmg untuk membantu si dia....ia mmg cukup berbaloi.. sungguh sa mahukan perubahan untuk mengelakkan si dia terus ngan 'sifat' yg bg sa 'tidak berguna'


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by Cire86 on Mon Jun 08, 2009 8:35 pm

    nananaana affraid
    Blm lg sisst Lutut msk ni
    ada fght uda ni awas!!


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    IzuaL
    Admin
    Admin

    Male
    Number of posts : 1655
    Age : 89
    Popular :
    8 / 1008 / 100

    Registration date : 2008-10-31

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by IzuaL on Mon Jun 08, 2009 8:51 pm

    aku teda komen eh! jadi penonton jak kita ciretut


    _________________
    Klik Untuk Mendapat Bantuan Sabahan Forum :
    Cara Berforum * Cara Daftar Ahli * Etika Sabahan Forum

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by Cire86 on Mon Jun 08, 2009 9:32 pm

    menonton laini affraid
    Miahahahaha gelak!


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Mon Jun 08, 2009 10:52 pm

    emm apa sa mok komen ahh...emm Readrules teaser


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (`._k: .) on Tue Jun 09, 2009 12:16 am

    klu lah kan sa suka sama dia tapi kan sa mau ubah sama dia supaya rajin mandi rajin cuci baju jgn pakai baju sampai 2-3 hari itu boleh bah kan ..... gelak! jgn kan mau sium mau dekat pun muntah....... gelak!

    sapa lah dapat bf mcm tu kan kan kan ..... gelak! :hide:

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by SyaLizz on Tue Jun 09, 2009 2:10 am


    10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya
    bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak
    anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir
    hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa
    anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah
    bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya,
    maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai
    dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun

    Berusaha dan yakin antara satu sama lain.Kepercayaan adalah amat penting dlh hubungan.Terutamanya yg sllu berjauhan.

    Yg dkt2 pun kdg2 payah juga inikan pula berjauhan.

    So,kprcayaan adalah yg utama.. Smile

    IzuaL
    Admin
    Admin

    Male
    Number of posts : 1655
    Age : 89
    Popular :
    8 / 1008 / 100

    Registration date : 2008-10-31

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by IzuaL on Tue Jun 09, 2009 2:15 am

    Kuasa Mutlak Dalam Percintaan Adalah "KEPERCAYAAN",

    Tapi selalunya disalah tafsirkan hasutan hati yang mengeluarkan sifat
    1. Cemburu
    2. Curiga

    Bila 2 Benda nie bersatu maka, KEPERCAYAAN pun semakin hilang.!

    Tapi aku doakan semuar Sabahan Forumer! ok2 tu.. yeah!


    _________________
    Klik Untuk Mendapat Bantuan Sabahan Forum :
    Cara Berforum * Cara Daftar Ahli * Etika Sabahan Forum

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (o.egem.o) on Tue Jun 09, 2009 10:12 am

    SyaLizz wrote:

    10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya
    bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak
    anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir
    hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa
    anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah
    bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya,
    maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai
    dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun

    Berusaha dan yakin antara satu sama lain.Kepercayaan adalah amat penting dlh hubungan.Terutamanya yg sllu berjauhan.

    Yg dkt2 pun kdg2 payah juga inikan pula berjauhan.

    So,kprcayaan adalah yg utama.. Smile



    mmg pyh lizz..klu berjauhan ni kena thn ati ba kn..byk la fikiran negatif timbul..tp bila dkt ni rasa mcm ok jak xda problem.. Very Happy


    _________________

    Contact pengsem

    Life is like a novel..
    Life is like a boat..
    We write everythings..

    Hardwork Studio
    Pegawai Waran 1
    Pegawai Waran 1

    Male
    Number of posts : 235
    Age : 68
    Location : mana2 jak ne...
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-04-21

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by Hardwork Studio on Tue Jun 09, 2009 10:46 pm

    pale :malas: iya bah.... kalau berjauhan nie... haruslah sabar dan percaya kepada pasangan masing2....dan jangan lupa, berdoa kepada Tuhan.... Amen...

    :malas: :malas: :malas: :malas: rindu banget sich......

    (`._k: .)
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 524
    Age : 40
    Location : sandakan,KL,sandakan
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-04-29

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (`._k: .) on Tue Jun 09, 2009 10:58 pm

    IzuaL wrote:Kuasa Mutlak Dalam Percintaan Adalah "KEPERCAYAAN",

    Tapi selalunya disalah tafsirkan hasutan hati yang mengeluarkan sifat
    1. Cemburu
    2. Curiga

    Bila 2 Benda nie bersatu maka, KEPERCAYAAN pun semakin hilang.!

    Tapi aku doakan semuar Sabahan Forumer! ok2 tu.. yeah!


    ini mmg betul....terlalu syg sampai kan dlm fikiran hanya lah yg negetif sahaja tdk akan membawa apa2 kebaikan....padahal kita hanya takut kehilanagannya sahaja,just thinking positif only....

    jgn kita saja tdk percaya sama dia sedang kan c dia percayakan kita ....dan bila d beri kepercayaan jgn lah terlebih batas plak....

    SyaLizz
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Female
    Number of posts : 3947
    Age : 59
    Location : dalam lappy
    Popular :
    89 / 10089 / 100

    Registration date : 2008-12-13

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by SyaLizz on Wed Jun 17, 2009 10:29 am

    (o.egem.o) wrote:
    SyaLizz wrote:

    10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda, memenangi hatinya
    bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak
    anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir
    hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa
    anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah
    bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya,
    maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai
    dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun
    Berusaha dan yakin antara satu sama lain.Kepercayaan adalah amat penting dlh hubungan.Terutamanya yg sllu berjauhan.
    Yg dkt2 pun kdg2 payah juga inikan pula berjauhan.
    So,kprcayaan adalah yg utama.. Smile
    mmg pyh lizz..klu berjauhan ni kena thn ati ba kn..byk la fikiran negatif timbul..tp bila dkt ni rasa mcm ok jak xda problem.. Very Happy
    Hahahaha bila dekat2 teda prob ka lalink..huhuhu nda juak..
    Cemburu tu mmg teda klu dekat2 tpi jadi mcm kucing & anjing pula..
    Nassib baik teda kuku n taring yg panjang..klu tidak suda becakaran :tumbuk:
    :slap!:hahahaha.. gelak!
    Tapi manja ckit la bkn gaduh serius hahahaha.. Laughing gelak!

    mr_satonaka_halu
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 1275
    Age : 33
    Location : b'tabur d kk
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-09-25

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by mr_satonaka_halu on Wed Jun 17, 2009 6:12 pm

    (`._k: .) wrote:
    IzuaL wrote:Kuasa Mutlak Dalam Percintaan Adalah "KEPERCAYAAN",

    Tapi selalunya disalah tafsirkan hasutan hati yang mengeluarkan sifat
    1. Cemburu
    2. Curiga

    Bila 2 Benda nie bersatu maka, KEPERCAYAAN pun semakin hilang.!

    Tapi aku doakan semuar Sabahan Forumer! ok2 tu.. yeah!


    ini mmg betul....terlalu syg sampai kan dlm fikiran hanya lah yg negetif sahaja tdk akan membawa apa2 kebaikan....padahal kita hanya takut kehilanagannya sahaja,just thinking positif only....

    jgn kita saja tdk percaya sama dia sedang kan c dia percayakan kita ....dan bila d beri kepercayaan jgn lah terlebih batas plak....

    Sad


    _________________

    Maybe





    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by lutau on Wed Jul 15, 2009 12:23 am

    Cire86 wrote:nananaana affraid
    Blm lg sisst Lutut msk ni
    ada fght uda ni awas!!

    oitt...apa tu ciritttt Razz npa gak klu aku yg msuk ni..wakakakkak gelak! ermmm psl syg menyayang kaini.. Very Happy

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (o.egem.o) on Wed Jul 15, 2009 9:15 am

    petua utk d sygi ada ka plak?


    _________________

    Contact pengsem

    Life is like a novel..
    Life is like a boat..
    We write everythings..

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by lutau on Fri Jul 24, 2009 2:07 am

    tp, percayalah....bila kita terlalu menyayangi seseorg, beerti kita ingin memiliki si dia itu dlm segala hal...maknanya, kita menjadi sgt caring t'hdp si dia dan akan lakukan apajua yg mampu m'berikan makna buat kamu b'dua. maka itu juga, rs cemburu itu akan sntiasa wujud setiap masa. so, pndai2la kawal perasaan seperti itu agar tak b'laku cemburu tak b'tempat. means, jgn biarkan rs cemburu itu menguasai diri kita kerna takut akan memudaratkan hbgn kelak. apa yg pnting, komunikasi yg baik, cuba sefahaman, b'fikiran t'buka namun ada batasannya... idea!

    not21
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Female
    Number of posts : 1810
    Age : 29
    Location : smwhere in kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-02-08

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by not21 on Fri Jul 24, 2009 3:29 pm

    :thinking: petua menyayangi seseorang...
    thay say Loving someone is easy...
    love them coz you care...
    show them that you are the only one who love her or him more then anyone else...
    be the one who she can depand on...
    or the one who he can be with to recharge...
    and dont ever hurt them...
    shower them with your love....
    it will pay you back.. more the you may imagen...
    :wee:


    _________________
    )">

    (o.egem.o)
    Forum Addicted
    Forum Addicted

    Male
    Number of posts : 4063
    Age : 31
    Location : d mana2 aku sll stay d c2 la..
    Popular :
    50 / 10050 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by (o.egem.o) on Fri Jul 24, 2009 3:48 pm

    :best: gud info..


    _________________

    Contact pengsem

    Life is like a novel..
    Life is like a boat..
    We write everythings..

    shea
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 680
    Age : 29
    Popular :
    10 / 10010 / 100

    Registration date : 2008-08-25

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by shea on Sun Jul 26, 2009 7:02 pm

    ini bukan petua la scratch


    _________________
    AlL tHe ImPoSsIbLe I wAnNa Do


    Sponsored content

    Re: Petua Menyayangi Seseorang

    Post by Sponsored content Today at 2:28 am


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 2:28 am