SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    mencari cinta??

    Share

    shea
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 680
    Age : 29
    Popular :
    10 / 10010 / 100

    Registration date : 2008-08-25

    mencari cinta??

    Post by shea on Mon Jul 27, 2009 6:20 pm

    Salam…
    Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya…
    pelajar: guru, apakah erti cinta..?bagaimanakah saya boleh mendapatkannya…?
    guru: ada sebuah ladang gandum yang luas didepan sana. berjalanlah
    kamu dan jangan sesekali kamu berundur. kemudian ambillah satu ranting.
    sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya
    kamu telah menemui cinta.
    pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.
    guru bertanya: mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun…?
    pelajar menjawab: saya hanya terpaksa memilih satu ranting saja, dan
    sewaktu berjalan saya tidak boleh mengundur kebelakang semula.
    sebenarnya saya telah berjumpa dengan satu ranting yang paling
    menakjubkan tapi saya tak tahu apakah yang akan menakjubkan di hadapan
    sana nanti, maka saya biarkan ranting itu lalu saya dapati tidak ada
    lagi ranting yang paling menakjubkan selain daripada yang saya lihat
    tadi. jadi saya tidak mengambil sebatang pun akhirnya.
    gurunya menjawab: ye, itu lah cinta…
    dihari lainnya pula pelajar tersebut bertanya kepada gurunya, apa itu perkahwinan…?
    guru: ada hutan yang subur didepan sana. berjalanlah kamu. tapi
    janganlah kamu sesekali mengundur kebelakang. tebanglah sepohon pokok
    saja. dan tebanglah jika kamu merasakan bahawa pohon tersebut adalah
    yang paling cantik,segar dan tinggi, kerana kamu telah menemukan apa
    itu perkahwinan.
    pelajar tersebut pun berjalan, dan tidak berapa lama, dia datang
    semula dengan membawa sepohon kayu, walaupun pohon tersebut tidaklah
    berapa segar, cantik dan tinggi pada pandangan guru tersebut.
    maka gurunya pun bertanya: mengapa kamu memotong pohon seperti ini….?
    pelajar itu menjawab: sebab, berdasarkan pengalaman ku sebelum ini,
    aku hanya berjalan separuh daripada hutan tersebut dan aku takut akan
    kembali dengan tangan kosong. jadi saya mengambil kesempatan menebang
    pohon ini lalu dibawa kesini. pada pandangan saya ianya adalah pohon
    yang terbaik buat saya. saya tidak mahu kehilangannya atau menyesal
    kerana tidak memilihnya…
    maka guru itu menjawab: itulah perkahwinan…….
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Kesimpulannya… janganlah terlalu memilih, tiada manusia yang sempurna di dunia ini.
    Kalau dah dapat yang rasa macam ok jer tu.. rembat je cepat..
    Lepas tu, cepat-cepat kumpul duit kahwin dan langsungkan perkahwinan..
    Kalu tak cukup duit nak buat kahwin, jangan risau, boleh gi website

    http://www.maskahwin.com/
    Insyallah, dapat membantu.
    Bye!


    _________________
    AlL tHe ImPoSsIbLe I wAnNa Do


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 12:36 am