SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Share

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by lutau on Sun Jul 20, 2008 12:46 pm

    UNTUK cantik, wanita perlu mengelak tekanan (stress). Apabila tertekan,
    seseorang itu pasti mengerutkan dahinya, berwajah muram dan tidak
    kelihatan menarik.

    Bagaimanapun, dalam dunia pancaroba, wanita tidak dapat mengelak tekanan sama ada di rumah atau di tempat kerja. Wanita perlu bijak menangani tekanan dan dapatkan nasihat doktor atau pakar berkaitan jika buntu untuk menyelesaikan masalah. Jangan terburu-buru mengambil produk yang belum pasti kerana ia mungkin memberi kemudaratan walaupun tujuannya untuk kebaikan. Senaman selama setengah jam sehari selain aktiviti harian membantu wanita menjaga kecantikan selain makanan seimbang. Di samping, pengamalan meminum air masak secukupnya & tidur yang teratur dikatakan adalah asas kehidupan yg paling baik untuk mengekalkan kesihatan.

    Malah, ada wanita sanggup menahan kesakitan demi kecantikan. Tidak kurang wanita menahan lapar semata-mata mahu membeli pakaian yang
    menarik sedangkan hakikatnya dia menghadapi masalah kewangan. Wanita perlu mengenali diri sendiri, justeru mereka perlu mendapatkan
    ilmu berkaitan kesihatan dan kecantikan kerana kesilapan mengambil
    makanan membawa kemudaratan kepada diri sendiri. Wanita yang mengalami masalah berat badan misalnya sering berasakan ia
    sesuatu beban dan ia perlu mencari punca sebenar masalah itu. Jika menghadapi masalah berat badan, adakah kerana ketidakseimbangan hormon badan atau tabiat pemakanan yang salah? Adalah disarankan wanita berusia 30 tahun ke atas mendapatkan krim pelindung matahari yang sesuai dengan kulit orang Asia.

    Untuk menjadi cantik, yang penting seseorang itu perlu berfikiran positif dan bijak seimbangkan antara kecantikkan dan kesihatan. Apa gunanya cantik tetapi ada penyakit? Namun, faktor kewangan juga adalah penting dalam melengkapkan keseimbangan hidup masa kini. Justeru, apabila kita ceria, mata akan bersinar, mudah memberikan senyuman dan penampilan juga akan menjadi lebih yakin. Bila kita sihat, kita akan yakin dan dapat melakukan kerja dengan sempurna. Dan seterusnya kita dapat peroleh pendapatan dari hasil usaha kita sendiri, malah yang penting kita dapat menabung untuk simpanan pada masa hadapan yang lebih mencabar.

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by warna_hot on Sun Jul 20, 2008 1:24 pm

    betul tue..mau santik memang susah..banyak yang perlu di korbankan....masa....tenaga..dan....wang...

    p/s : susah mau lawa..tapi lagi banyak susah mau maintain lawa..huhuhu..
    natural beauty the best!!!

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by lutau on Tue Jul 22, 2008 2:33 am

    hehe Warna...pyh mo menten lawa...ujung2 mengejang sgala otot! wakakak:))

    poisonous_________honey™
    Laftenen Muda
    Laftenen Muda

    Female
    Number of posts : 265
    Age : 28
    Location : A place called HERE.
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-07

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by poisonous_________honey™ on Tue Jul 22, 2008 3:27 am

    adessh.. itu laitu wanita zaman sekarang (kenen.. muahahaha) bounce





    ---------didn't u know how much i love u...?


    _________________
    «« always keep your words soft and sweet, just in case you have to eat them. »»

    • Be Wild, Be Crazy, Because You're Not Young Forever. •

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by warna_hot on Tue Jul 22, 2008 10:36 am

    maintain sikit2 jak bha..nti kawen anak sultan brunie baru maintain banyak2...kahkahkah... Laughing
    buat waktu skang nie..makan jamu mustika ratu..huhuhuhu...kc santik dalaman dulu kenen... Laughing

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by lutau on Thu Jul 24, 2008 12:39 am

    alopp ladiessss.... Smile)

    Ahaa..wanita jaman skang kureng sda rsnya mo pkai jamu2 neh...kebanyakkannya mo yg lebey advance & tinggal telan jak..tak pyh susa2 mo bancuh2 jamu gik kan?? kecuali bg mereka yg thn berpantang & amalkan rawatan tradisional.

    Malah, dgn teknologi skang jamu2 nih lebey kpd pils atau makjun..efectnya lebey kurang sma gak...tp, dgn kebanjiran pelbagai jenama produk masakini, dah byk sgt ubat2an khasnya utk tujuan kecantikkan dalaman mahupun luaran..cthnya, produk Olay tu..bygkan dlm masa 7 hari jak pun bleh cerahkan kulit Shocked hah, bygkan! pirat but, ianya b'gantungla pd kesesuaian tubuh bdn kita..apapun ubat bg tujuan kecantikkan yg kita mkn, kena dptkan nasihat doktor gakla Smile) hakhak! dan yg paling penting, mestilah yg dluluskan kementerian kesihatan, bkn tiruan & bkn dr bahan organ dalaman haiwan mahupun manusia! dan pokoknya, DUITTTTT...wawawwaaaaa.... Razz

    warna_hot
    Laftenen
    Laftenen

    Female
    Number of posts : 409
    Age : 31
    Location : petaling jaya selangor
    Popular :
    200 / 100200 / 100

    Registration date : 2008-07-13

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by warna_hot on Thu Jul 24, 2008 11:26 am

    kalau teda duit macam mana mau santik ahh??...
    hahaha...mandi air bunga ka? atau senyum jak 24 jam ?? Smile

    Sponsored content

    Re: Untuk Wanita-Kesihatan, Kewangan & Kecantikan.

    Post by Sponsored content Today at 6:28 pm


      Current date/time is Mon Dec 05, 2016 6:28 pm