SABAH

...SELAMAT DATANG...

Selamat datang ke forum sabahan.bigforumpro.com
Selain daripada berforum di sini, komuniti ini juga aktif dalam outing di luar.

Mulaakan Topik Forum Anda hari ini untuk mendapatkan feedback daripada user lain.
SABAH

Komuniti Sabah - Negeri Dibawah Bayu

SELAMAT DATANG KE SABAHAN.BIGFORUMPRO.COM BERFORUM UNTUK MENGUPAS PERSOALAN DAN SEGALA MASALAH YANG ANDA HADAPI BERSAMA-SAMA DENGAN RAKAN ONLINE SABAHAN. TEMUI PENYELESAIAN PERSOALAN ANDA MELALUI INTERNET.

    Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Share

    saf zkuga
    Sabahan Sporty
    Sabahan Sporty

    Male
    Number of posts : 5100
    Age : 30
    Location : kota kinabalu
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-30

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by saf zkuga on Tue Mar 03, 2009 8:21 pm

    sy pun mau bersabar sda kenen ni..... Smile

    Cire86
    Sabahan Addict!
    Sabahan Addict!

    Male
    Number of posts : 2322
    Age : 30
    Location : kk
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2009-01-28

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by Cire86 on Tue Mar 03, 2009 8:23 pm

    erkkk.. tapuk la dl ni klu gini da
    :hide:


    _________________

    Miahahaha...Lutsu gelak!

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by eddy on Wed Mar 04, 2009 8:53 am

    L|a wrote:kdg wlupun kita mengalah & b'sabar, keadaannya tetap sm wlupun kita tlh mencuba... hingga sabar itu membuatkan kita berubah menjadi seorg yg "memendam rasa" or jd pendiam.... :malas: mkn hati di dalam diam...meskipun di luarnya nampak seperti tiada apa2 yg b'laku.. Sad

    apa2pun, sabar jakla bah kann agar emosi tak t'belenggu oleh sangkaan yg bkn2...hehe idea!


    teaser
    "Sabar biar kena pada tempatnya""Sabar ada hadnya"ungkapan ni sinonim kita dengar so berfikirlah dlu dmana sepatutnya kita bersabar.Klau kemungkaran dihadapan mata tdk seharusnya kita bersabar sebaliknya trs melarangnya demi kebaikan bersama... tongue bounce silent rabbit cheers bom

    gundave85
    Sabahan Miner
    Sabahan Miner

    Male
    Number of posts : 1752
    Age : 31
    Location : siring belah kanan bahu jalan foh sang...
    Popular :
    0 / 1000 / 100

    Registration date : 2008-12-04

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by gundave85 on Wed Mar 04, 2009 9:54 am

    Cire86 wrote:erkkk.. tapuk la dl ni klu gini da
    :hide:

    na na na...pa ko wat rick??
    baaaa....... Evil or Very Mad :korek:


    _________________



    "Don't trouble trouble until trouble troubles you."

    (`r.Lѕ)
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 7712
    Age : 30
    Location : Atas Pokok Tarap.ekekek..
    Popular :
    90 / 10090 / 100

    Registration date : 2008-10-21

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by (`r.Lѕ) on Wed Mar 04, 2009 11:20 am

    sbar2..mmg mo sbr..tpi klau urg yg selalu ks pitna..ckp yg bukan2 ma kita..mcmana la...

    pastu ckp.lgi....sa ikut2 jntan kuar..padhal sa jrg kuar mlm.....sa lbih suka dudk d rumah ja... Sad dia tu yg jeles.....dia yg suka kuar mlm ma jntan2..tpi bila ada hal.sa yg d ks kena....geram nya sa...

    tpi tuhan tu adil....akhir nya dia yg kedapatan.....last2 ....ermm..pham2 la...
    Shocked d ks kawin tus....bha....skrg dia suda kawin...dia minta maaf ma sa....sa ks maaf jak la.....tpi hati sa dah tawar maw brkwan sma urg mcm tu...

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by lutau on Wed Mar 04, 2009 4:49 pm

    Iya Rosse...aku phm tu...so, klu dah hari2 berdepan ngan urg yg semacam tu, ko jumpala dia bah....tnya dia sendiri n dgr dr mulut dia sendiri. takkan ko nak biarkan seja perkara berlarutan bah. Aku rs caranya ialah lebih baik bersemuka dan bercakapla. Klu pun ada benda yg tak puas hati, masing2 la katakan daripada menyindir tak sudah2..... Apa2 pun perkara kenalah bincang dan ckp baik2 bah kan.. klu selamanya camtu jak, uina....mmg nda pandai abis tu.. Apa guna hari2 berdepan tp msh menyindir atau ckp yg bkn2 d belakang kita....ermmm....tak kirala bah sm ada sepa salah sepa yg tak salah, yg penting sm2 ckpla apa sbb..drpd menyindir, kan lebih baik urg tu jumpa & ckp dpn2 ko sndiri? ermmm.... :malas: dui tension ko tu sayang....sian ko :malas:


    haha dend0 lynn..kes ko ni lain lg pulak ni...ni kes pitnah dah ni...tp, klu kes pitnah-memitnah ni dr pengalaman aku la kan...sepa yg suka memitnah atau dgn erti kata lain "menyakap benda yg tak betul" tentang diri urg lain atau urg pitnah kita la bah kan.. urg yg memitnah tu bakal terkena "kisas" pd diri dia sndiri..maknanya, pa yg dia ckp yg tak betul tu akan "terkena" pd dirinya balik..dah byk kali benda camni terjadi...ermmmm..nauzubillah..apapun serah jak pd DIA kerna sesungguhnya DIA Maha Mengetahui...bkn gak kita minta2 yg buruk t'jadi bah kan...apapun semoga urg seperti itu diberikan petunjuk dan sedar akan perbuatannya serta berubah setelah memasuki alam perkahwinan. :malas: ermmm......beginilah kehidupan bah sayang..... :malas:

    aku ni pun sabar jakla ni....sabar dlm iman :malas:


    _________________

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by eddy on Thu Mar 05, 2009 9:50 am

    So...beginilah rose senag sj u dickp tp blm tau utk dipraktikan....firstly jauhkan diri drp urg yg suke mengata,kedua ingatlah kata2 azimat ni tak jd kudis pun apa yg dia ckp,ketiga berdoa lah kpd yg lebih mendengar....Allah yang maha esa..
    Try dulu br tahu...selamat mencuba
    Smile

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by eddy on Thu Mar 05, 2009 9:58 am

    (`r.Lѕ) wrote:sbr2 jgk.tpi klau balik2 jgk org bwt kita mcm tu..sbr pon pndai ilang..mkin kita diam..suka la dia... tampar!! :malas:

    Yoo!!!beginilah lynn kebiasaanya kalu kita diam ndak melawan pastinya lawan kita akan "boring'bercakap ndak berbalas.That why u kena try dlu.Kadang2 msh kita akan menjadi kawan yang paling rapat satu hari kelak...
    Try ur best..G.luck my fren

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Thu Mar 05, 2009 5:17 pm

    Sad tq fren..................sa cuba sabar...tp.kalau benar2 menguji 'kesabaran'...sa tidak tau 'apa akan jadi'...


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    eddy
    Laftenen
    Laftenen

    Male
    Number of posts : 455
    Age : 36
    Location : amsterdam konon...
    Popular :
    1 / 1001 / 100

    Registration date : 2009-02-16

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by eddy on Tue Mar 10, 2009 12:39 pm

    Kalu ko mrh time berdiri maka duduklah,kalu ko mrh time duduk berbaringlah....kalu tdk dpt jugak ambillah wudhu...try ok fren Smile

    yeokok_rosse@nanacey
    Sabahan Welcomer
    Sabahan Welcomer

    Female
    Number of posts : 10742
    Age : 68
    Location : keY keY lanD belOw da wiNd
    Popular :
    88 / 10088 / 100

    Registration date : 2008-11-11

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by yeokok_rosse@nanacey on Wed Mar 11, 2009 11:27 pm

    Smile ya...i will try....hope kesabaran sa tidak akan 'tercabar'...:malas:..mayB


    _________________
    http://yeokoklife.blogspot.com/


    Contact yeokok


    ~~the FutUre bElonGs tO tHosE wHo bElieVe In thE BeautY Of thEir DreamS~~


    Send IM

    lutau
    Kapten
    Kapten

    Female
    Number of posts : 1619
    Age : 37
    Popular :
    100 / 100100 / 100

    Registration date : 2008-07-12

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by lutau on Sat Apr 18, 2009 4:14 pm

    pa suda kesudahannya ni arr.. Suspect


    _________________

    Sponsored content

    Re: Motivasi : Bagaimana Sabar Boleh Mengawal Emosi

    Post by Sponsored content Today at 2:37 am


      Current date/time is Tue Dec 06, 2016 2:37 am